Vragen?

+32 12 39 80 40

Provincie Limburg

Groenaanleg en beheer

5de jaar (Duaal Leren)
  • Voor wie?

Wil je graag leren op school combineren met leren in een bedrijf? Ben je al klaar voor de arbeidsmarkt, maar wil je toch je getuigschrift/diploma secundair onderwijs halen in het dagonderwijs? Je bent de schoolbanken wat beu? Dan is duaal leren iets voor jou.

  • Kenmerken:

De focus in deze richtingen ligt op het werkplekleren. Je combineert twee dagen school met drie dagen leren in een bedrijf. Je doet dezelfde kennis op als in het dagonderwijs maar op een alternatieve manier. Je maakt al kennis met het echte bedrijfsleven in de landbouw, tuinbouw en groenbeheer. Je bereidt je voor op je toekomstige job op een échte werkplek die aansluit bij je interesses.

  • Wat erna?

Na het zesde jaar kan je doorstromen naar een zevende specialisatiejaar. Je kan dan een diploma secundair onderwijs behalen. Door je werkervaring in het duaal leren ben je extra voorbereid om aan de slag te gaan in jouw favoriete sector: landbouw, tuinbouw of groenvoorziening.

 

 

 

Wil je meer weten?

Klik hieronder dan door naar de volgende graad of download de brochure voor een volledig overzicht van ons studieaanbod.

 

 

 

Wij zoeken partners

Wij zijn voortdurend op zoek naar partners uit het bedrijfsleven die onze leerlingen willen begeleiden. Wij plooien dit om in een winwin-situatie. U krijgt een kracht op de werkvloer voor 3 volle dagen in de week en wij kunnen leerlingen afleveren die écht klaar zijn voor de arbeidsmarkt. Dankzij U. Wat verwachten wij?

  • Duurzaam engagement
  • Empathisch vermogen
  • Overleg met de school

Neem gerust contact op met onze coördinator wanneer u meer wil weten over deze lucratieve situatie.

Meer weten?

 

 

 

Lessentabel

Vak

Groenaanleg en Beheer

Levensbeschouwing

2

Frans

1

Project Algemene Vakken

4

Lichamelijke Opvoeding

2

Ecologie

1

Groenaanleg en Beheer

Teelttechnieken

3

Nomenclatuur

1

Actua

1

Werkplekleren

13

Totaal

38

Nog vragen? Aarzel niet ons te contacteren.